Sunday, August 24, 2008

Open Arms



这首歌曾经被多位歌手翻唱,其中最鼎鼎大名的就是天后玛丽亚·凯莉(Mariah Carey),也是我最先听的版本。玛丽亚·凯莉不愧为唱腔细致的歌手,她的《Open Arms》毫无挑剔之处,听一次就深深地着迷了。

后来在一次机遇之下,碰到原唱者Journey演绎的版本,不禁大叹相逢恨晚。主唱Steve Perry那把浑厚磁性的歌声就好像直接穿透我的心窝,接触到心中最深处的脆弱。我本身就是典型的火星人,不喜欢在事情明朗前把问题和苦恼说出来,甚至是对身边最亲的人也是如此。有的时候,做人要这样还真的挺痛苦的。《Open Arms》就像一声温暖的叮咛,在我最伤心痛苦时,摊开心胸张开双臂,完全释放自己的压力。

衷心在此感谢送这首歌给我的朋友,我会好好记住歌词的。

Journey - Open Arms(live)
http://www.youtube.com/watch?v=kTMzPpwc36M

Mariah Carey - Open Arms(live)
http://www.youtube.com/watch?v=d1zbAqmwJgc

Open Arms

Lying beside you
Here in the dark
Feeling your heartbeat with mine
Softly, you whisper
You're so sincere
How could our love be so blind?

We sailed on together
We drifted apart
And here you are by my side

(Chorus)
So, now, I come to you
With open arms
Nothing to hide
Believe what I say
So here I am
With open arms
Hoping you'll see
What your love means to me
Open arms

Living without you
Living alone
This empty house seems so cold
Wanting to hold you
Wanting you near
How much I wanted you home

But, now that you've come back
Turned night into day
I need you to stay

(Repeat chorus)

1 comment:

光亮 said...

谢谢你的分享。